Wijzigingen in de loodsindeling

Gepubliceerd op 26 januari 2018

Zoals iedereen waarschijnlijk al wel gemerkt heeft, zijn we bezig om de loodsindeling te wijzigen. Dit is onder andere nodig om de nieuwe boten (bijvoorbeeld de drie nieuwe skiffs en de dubbel vier zonder) een plaatsje te geven.

We zijn begonnen in gangpad 6 waar de staanders aan de raamzijde zijn verplaats, zodat daar de vier zonders kunnen liggen. Voor de vier zonders liggen nu de onder meer de nieuwe wedstrijdskiffs. Aan de overzijde van gangpad 6 zijn de liggers verlaagd (indikken) zodat er meer boten op kunnen. In gangpad 5 gaan we ook indikken. Er zijn extra uitschuifliggers besteld om hoge, grotere boten (vanaf 2) gemakkelijkker in- en uit te plaatsen. In gangpad 1 zijn nu tijdelijk enkele 2x neer gelegd. Die moeten nog naar gangpad 5.

Ook komen er extra riemenrekken op de kop van enkele staanders. Enerzijds om de extra benodigde riemen (vanwege nieuwe boten) op te hangen en anderzijds om de riemenrekken aan de achterzijde soms iets te versmallen vanwege de uitschuifbare liggers. Hopelijk lukt het ons om het riemenrek tegen de achterwand van gangpad 1 volledig leeg te krijgen, zodat daar zeilboten kunnen liggen.
Waarschijnlijk is het allemaal af rond eind februari. Het hangt vooral af van de levertijd van de liggers en de riemenrekken. Alvast bij voorbaat excuses voor de overlast.

Vanwege het indikken van de stellingen (meer boten per stelling, geringere tussenruimte) starten we ook met tennisballen op de dollen, zodat beschadigingen zoveel mogelijk voorkomen worden. Binnenkort kun je dus een bak met (kapotte) tennisballen aantreffen die je om de dollen kunt doen.

Door de stootranden op het vlot en voorzichtiger aanleggen, zijn er vrijwel geen beschadigingen aan de romp van boten meer. Wel gebeuren er nog regelmatig beschadigingen in de loods. Graag dus extra aandacht bij het in- en uitbrengen van de boten om dit te voorkomen.

Houten boten zoals de Voorst moeten na elke outing niet alleen van buiten maar ook van binnen afgedroogd worden. De deksels van de luchtkleppen moeten open, anders gaan ze rotten. Ook van kunststof boten moeten de deksels open als er water/vocht in zit.